ВИВЧЕННЯ ТЕХНІКИ ВЕДЕННЯ М`ЯЧА (план-конспект уроку)

Автор: Онищук С.В., викладач ДНЗ «Запорізький ПЛЗТ»

Особливе місце в роботі вчителя фізичної культури займає дослідницька діяльність. Адже цілеспрямований педагогічний вплив нам організм і особистість учня загалом можливий лише за умови вивчення його потенційних можливостей. На заняттях фізичної культури впроваджуються інновації – дихальна гімнастика по Стрельниковій. По скільки дихання – обов’язкова  складова усіх процесів життєзабезпечення, то неправильне дихання веде завжди до великого різновиду хвороб. Ми використовуємо такі вправи:

  1. Повороти. Повертайте голову вправо – вліво, різко, в темпі кроків. Різко вдихайте, щоб ніздрі злипались. Нюхайте повітря.
  2. Вушка. Погойдуйте головою, начебто комусь говорите (Ай – ай – ай… як не соромно!) Тіло не повинне повертатись. Праве вухо іде до правого плеча – вдих, ліве вухо до лівого плеча – вдих. Плечі залишаються нерухомі.
  3. Малий маятник. Кивайте головою вперед – вдих, назад – вдих без уваги. Ніздрі повинні рухатись та склеюватись в момент вдиху.
  4. Кішечка. Ця вправа купирує напад ядухи. Ноги на ширині пліч. Згадайте кішку, коли вона підкрадається до птиці. Трішки присядьте, повертайтесь то вправо, то вліво та нюхайте повітря на вдиху.
  5. Помпа. Візьміть в руку звернуту газету. Або палицю, як руків’я помпи, та вважайте, що накачуєте шину авто. Вдих – у крайній точці нахилу. Закінчився нахил – закінчився вдих. Голову не підіймайте, дивіться вниз на уявну помпу. Повторювати водночас з нахилом часто, ритмічно, різко. Таким чином ми перемагаємо склероз судин головного мозку, а також відновлюємо дихання після навантажень, покращуємо дренажну функцію бронхів, налагоджуємо порушення функцій серцево – судинної системи, укріплюємо увесь апарат кровообігу.

Також проводиться індивідуальні заняття, на яких впроваджуються “Целительные мудры”. Це праця рук тіcно пов’язана із кольоровою гамою, звуковою, різними запахами і т. д. В природі можна бачити сім основних кольорів. Колір – дар природи. Кожен орган має свій колір, лікувати його можна своїм відповідним кольором. Виконання мудр, виходячи з усього, цілеспрямовано умово зосереджуватись або мати перед очима кольоровий фон (тканина, папір, світло і т.д.)

 

П/П

Зміст уроку Дозування Організаційно-

Методичні

вказівки

1. Підготовча частина

1.1  Організаційний момент:

шикування, привітання, завдання уроку, інструктаж з охорони праці

1.2  Стройові вправи

 

1.3   Ходьба:

— нахил голови вперед, назад, вліво, вправо;

— на носках;

 

— на п’ятах;

 

— на зовнішній та внутрішній частині стопи;

 

— випадами;

 

— у повному присяду.

 

Вправи для рук у ходьбі:

— колові вправи кистей;

— колові вправи         передпліччя;

— колові вправи плечима вперед, назад;

1.4 Біг по колу:

 

— приставним кроком лівим, правим боком;

 

— спиною вперед;

— з високим підніманням стегна;

— з захлестом голені;

— стрибки з лівої ноги та правої;

 

Стрибкові вправи:

12хв.

3хв.

 

 

 

1хв.

2хв.

20м.

20м.

20м.

15м.

15м.

 

15м.

6-8раз

6-8раз

 

6-8раз

2хв.

30м.

30м.

30м.

30м.

 

30м.

1хв.

 

 

Провести опитування учнів про їх здоров’я, звернути увагу на їх зовнішній вигляд

 

 

Вправи виконувати під рахунок та не швидко

 

Руки на пояс, спину тримати рівно

Руки на пояс, підборіддя тягнути вперед

Руки за спину, дивитись вперед

 

Руки на пояс, слідкувати за спиною

Руки на коліно, зберігати дистанцію 1м.

Спину тримати рівно, руки на пояс

 

Спину тримати рівно

 

Спину тримати рівно

 

Спину тримати рівно

Вправи виконувати інтенсивно

 

Зберігати дистанцію 1м. один від одного

Дивитись через праве плече

 

Руки вперед

Дивитись в перед

 

Виконувати максимальний стрибок вгору

На 1-й, 2-ох, з поворотом

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Вправи для ніг:

 

 

Основна частина

 

Шикування у дві колони

 

2.1 Ведення м’яча приставним кроком;

 

2.2 Обведення перешкод з кидком;

 

 

 

 

 

2.3 Ведення двох м’ячів водночас;

 

 

 

 

2.4 Маневрове ведення м’яча;

 

 

2.5 Силова підготовка:

— тренажер для рук та м`язів тулуба;

 

— вправи для рук та м`язів тулуба;

 

— тренажер для ніг;

— гімнастичні бруси;

— стрибки на скакалці.

 

2.6 Гра у настільний теніс, шахи, шашки;

2.7 Гра у регбі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна частина

3.1 Ходьба, вправи на відновлення:

а) кішечка;

б) мудра “черепаха”;

в) помпа;

3.2 Підведення підсумків уроку

3.3 Домашнє завдання.

Вихід із спортивної зали.

 

2хв.

 

 

30хв.

2р.

2р.

 

2р.

 

 

 

 

 

 

По 9м.

На одній половині баскет-го поля

 

 

 

 

6хв.

2хв.

1хв.

1хв.

1хв

1хв.

12хв.

 

 

 

 

 

3хв.

1хв.

 

 

 

1хв.

1хв.

Звернути увагу на вправи, які розтягують м`язи задньої поверхні стегна та гомілки

 

 

Вправи виконують по 2-а учня

 

При русі вправо м’яч ведеться лівою

 

Перешкоду обходити з правої сторони (по колу), кидок виконувати після ведення м’яча, потім підбір м’яча та передача в свою колону

 

Додати ведення з різною швидкістю та міняти напрямок руху

 

 

 

Різна швидкість ведення та висота підскоку м’яча при веденні

 

 

Вправи виконувати сидячи обличчям до тренажера

 

Пересування в упорі на руках

 

По два підходи

Стрибки на одній нозі, на двох з перехрестям

 

 

Правила: дві команди, один баскетбольний м’яч, по свистку без ударів м’яча об підлогу, гравець міцно тримає двома – однією рукою м’яч та інтенсивно рухається. При нападі супротивника пасує м’яч іншому. Ціль гри: закинути якнайбільше голів у кошик. Забороняється: навмисно ставити підніжку, штовхати за межі спортмайданчика.

 

 

Вправи виконувати повільно