Вимоги до особистісно зорієнтованого уроку

Урок був і залишається основним елементом навчального процесу, але в системі особистісно орієнтованого навчання суттєво змінюється його  функція, форма організації. У цьому випадку урок підпорядкований не повідомленню та перевірці рівня знань (хоча й такі уроки потрібні), а виявленню досвіду учнів за ставленням до змісту матеріалу, який викладається.

Сформулюємо основні вимоги до особистісно орієнтованого уроку:

Основні вимоги до   уроку:

  • пріоритет особистості учня в організації освітнього  процесу;
  • орієнтація та процес  навчання;
  • орієнтація на особистісні досягнення учнів;
  • створення емоційно-актуального фону уроку;
  • чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;
  • раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів  навчання;
  • використання активних методів навчання;
  • зв’язок з раніше вивченим, досвідом,  набутим учнем;
  • формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;
  • заохочення прагнень учнів знаходити свій  спосіб  роботи з навчальним матеріалом.

Загально-педагогічні вимоги до уроку

  1. Пріоритет особистості учня в організації освітнього  процесу.
  2. Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів.
  3. Орієнтація на процес  навчання.
  4. орієнтація на особистісні досягнення  учнів.
  5. Тривимірне навчання.
  6. Створення емоційно-актуального фону уроку.
  7. Педагогічний такт і культура мови.
  8. Пізнавальна самостійність учнів.
  9. Чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку.
  10. Безперервний поступ.

Дидактичні вимоги до уроку

  1. Раціональне використання кожної хвилини уроку.
  2. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання.
  3. Використання активних методів навчання.
  4. Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем.
  5. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.
  6. Індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу.
  7. Використання на рівні з предметами, що традиційно склалися, комплексних дисциплін.
  8. Використання сценарних варіантів уроків, які забезпечуються різноманітними носіями інформації.
  9. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.
  10. Організоване закінчення уроку.

Психологічні вимоги

  1. Врахування психологічних особливостей кожного учня.
  2. Нормальний психічний  стан і стійкий настрій вчителя і учнів.
  3. Розумна вимогливість і доброзичливість учителя до учнів.
  4. Педагогічна етика і психологічний такт.

Гігієнічні вимоги

  1. Температурний режим.
  2. Норми освітлення.
  3. Провітрювання.
  4. Відповідність нормативам шкільних меблів.
  5. Чергування видів навчальної роботи і різноманітність методів навчання.